Jednoduchá montáž a manipulace s koly – montáž nosiče zvládne každý amatér a manipulace s bicykly je pak velmi jednoduchá. Odpadá náročné zvedání do výšky a nasazování na střechu, které vyžaduje určitou sílu a zručnost.
Snadné parkování a průjezd nízkým průřezem – s vaším vozem můžete s držákem kol na tažné zařízení Amsa amsa.cz prakticky bez omezení parkovat i v podzemních (nadzemních) garážích a nejste omezeni výškou, která je problematická při převážení kol na střeše.značená cyklostezka
Uveze až čtyři kola včetně elektrokol – takto lze přepravovat až čtyři jízdní kola nebo elektrokola bez ohledu na jejich velikost a hmotnost. S omezením hmotnosti i počtu kol se potýkají střešní nosiče, kde je omezení způsobeno nosností střechy.

Každé plus má své mínus

Každý technologický systém má svá úskalí, neexistuje nic, co by vyhovovalo každému, a zároveň plnilo veškerá očekávání. Platí to i u držáků na kola, která se montují na tažné zařízení, ovšem posuďte sami, že v tomto případě nejsou nevýhody tak závažné:
Výhled z vozidla – kdo je zvyklý využívat tažné zařízení k převozu nákladu nebo pro cestování s karavanem, ten výhled skrze zadní sklo takřka neřeší. Spoléhá se na zpětná zrcátka, která v běžném provozu obvykle postačí. Pravdou je, že je výhled poněkud omezen, jestliže máme na stojanu umístěny dva bicykly, ovšem není zakryt zcela a pro letmé sledování provozu postačí. Omezení výhledu může být nepříjemné zvláště při předjíždění a zařazování se do jízdních pruhů v městském hustém provozu, při jízdě na silnicích první až třetí třídy však nepředstavuje zásadní problém.cyklistická idylka u jezera
Registrační značka – zadní značku je nutné odmontovat a umístit na držák, případně zajistit třetí značku, což obnáší návštěvu úřadu s rozšířenou působností (kdekoli, i mimo bydliště). Tam se stačí objednat na určitou hodinu a žádost vyřídíte bez čekání a na počkání za správní poplatek několika stokorun. Rozhodně neriskujte zakrytí značky, za tento přestupek hrozí vysoká pokuta a zákaz řízení vozidel až na jeden rok.